د تا ببینید در کجای فرایند قرار دارید. ابزارهای انلاین بسیاری وجود دارند که می توانید در این جهت از آنها استفاده کنید تا مطمئن شوید در مسیری که می خواسیم میکنید: آنهایی که معنی آن را فوراً به خاطر میآورید و آنهایی که به راحتی نمیتوانید معنی آن را به خاطر آورید. به مرور لغتهایی که هنوز به آنها تسلط پ
دها، تصاویر، جملات نمونه (به انگلیسی)، علائم فونتیک، نوع کلمه (اسم، فعل و ...)، نکات گرامری (قابل شمارش، غیرقابل شمارش و ..\n.)، کلمات هم خانواده و ....کارهای جالبتری هم می توانید انجام دهید: مثلاً میتوانید خودتان با لغت جدید یک جمله بسازید و یادداشت کنید. و یا صفحاتی را به \nموضوعات خاصی اختصاص دهید؛ مثلاً حیوانات، رنگها و شکلها، پول، مسافرت، غذاها و میوه ها و .... در این روش شما یک لغت انگلیسی را با یک لغت فارسی که تلفظ ی\nا املای مشابهی دارد، به نحوی مرتبط می کنید که الزاماً از لحاظ معنایی با هم ارتباطی ندارند. بعنوان مثال اگر شما برای اولین بار به لغت tongue (تانگ: به \nمعنی زبان) برخوردید، متوجه میشوید که تلفظ آن شبیه تانک در فارسی است. بنابراین میتوانید در ذهنتان مجسم کنید که بجای زبان، یک تانک از دهان کسی در حال خا\nرج شدن است!مثال دوم: فرض کنید شما به لغت در valorous به معنی شجاع بر میخورید. در این حال میتوانید در ذهن خود چنین مجسم کنید که در کنار دریا ایستادهاید\nو مشغول تماشای والها هستید. والها یکی یکی به سطح آب میآیند ولی به محض اینکه شما را میبینند میترسند و فرار میکنند، تا اینکه یک وال روس (یک وال از کشور\nروسیه) به سطح تا طرز حرف زدنشان به زبان انگلیسی را با صحبت گوینده بومی مقایسه کنند. تمرین کردن این فعالیت به فراگیران کمک خواهد کرد تا شنیدار و تلفظشان را اصلاح\nنمایند.همچنین دانش آموزانتان نیاز دارند تا چگونه صحبت کردن به این زبان را بیاموزند. این امر از طریق آموزش چهره به چهره انجام می گیرد که بوسیله آن معل\nم زبان انگلیسی موضوعی مناسب برای دانش آموزان انتخاب می کند. در چنین مواردی، یکی از اشتباهاتی که اکیدا باید از آن پرهیز کرد، قطع کردن صحبت دانش آموزان \nاست. نباید سعی کنید خطاهای دانش آموزان به هنگام صحبت کردن را تصحیح کنید. این کار باعث می شود روحیه دانش آموزان تنزل یابد و مانع حضور آنان در صحبتهای \nعمومی شود. همچنین لازم است به دانش آموزانتان نحوه خواندن به زبان انگلیسی را یاد بدهید. دانش آموزانتان به شناخت لغات صحیح نیاز دارند. می توانید به آنها\nکمک کنید تا هنگام خواندن انگلیسی از طریق فعالیتهای آموزشی مانند مرور اجمالی و مختصر خوانی اعتماد به نفس داشته باشند. باید همچنین به فکر سرمایه گذاری \nروی آن دسته از کتابهای درسی باشید که می توانند به معلمان زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم کمک کنند تا مهارتهای خواندن دانش آموزانشان را ارتقاء دهترین قسمتهای آموزش زبان انگلیسی محسوب میشوند. توصیهای که در اینجا به زبانآموزان میشود این است که اگر میخواهید م\nهارتهای خروجی (=نوشتن و مکالمه) خود را افزایش دهید، باید به خودتان یاد بدهید که به کلمات گرامری توجه کنید. در اینجا چند نکتهی جالب و مهم برای مطالعه\nی متنهای انگلیسی به زبانآموزان توصیه میشود:1- هنگام برخورد با یک چیز جالب توجه (و نه واضح) توقف کنید: مثلاً یک کلمهی جدید، نحوهی کاربرد یک کلمه، \nیک ساختار گرامری، یک حرف اضافه، یک حرف تعریف، ترتیب لغات و .... کمی وقت بگذارید و فکر کنید که چرا مثلاً در یک جملهی خاص از حرف اضافهی at به جای on ا\nستفاده شده است و یا چرا از زمان حال کامل استفاده شده است در حالیکه شما انتظار گذشتهی ساده را داشتید.2- اگر در جملهای عبارت مفیدی وجود دارد، از خودتا\nن بپرسید: آیا خودم میتوانم یک عبارت مشابه بسازم؟ آیا میتوانید مثلاً حروف اضافه، حروف تعریف و زمانهای صحیح را بکار ببرید؟ اگر مطمئن نیستید، سعی کنید \nیک عبارت مشابه را با صدای بلند و یا در ذهنتان بگویید. هدف این است که آن عبارت را در ذهنتان نگه دارید.3- هر جا لازم است (و یا اگر صرفاً دوست دارید)، از\nدیکشنری استفاده کنیدهمه چیز درباره تافل تافل ( TOEFL) یک آزمون جامع زبان انگلیسی است که برای ورود به بیش از 4400 کالج و دانشگاه در ایالات متحده و کانادا، و دیگر بخشهای جه\nان، مورد نیاز میباشد. همچنین خارجیانی که دارای مشاغل حرفهای میباشند، برای ادامه فعالیتهای حرفهایشان در آمریکا و کانادا مرتباً به یک رتبه تافل نیاز\nدارند. نمره کسب شده در این آزمون جهت پذیرش در این دانشگاه ها به مدت دو سال دارای اعتبار می باشد. از سال 1968 تا 1998، آزمون تافل فقط به صورت کتبی برگ\nزار میشد. شرکت کنندگان پاسخهایشان را روی یک برگه با مداد علامت میزدند. در سال 1998 ETC که آزمون تافل را تهیه میکند و Sylvan Learning Systems که بر\nگزاری نسخه کامپیوتری تافل را بر عهده دارد، برای اولین بار این آزمون را به صورت کامپیوتری عرضه کردند.علاوه بر این دو نسخه (کتبی و کامپیوتری)، قرار است \nیک آزمون کاملاً جدید نیز در آینده نزدیک ارائه شود. این آزمون جدید تفاوتهای زیادی با دو نسخه موجود خواهد داشت. از آن جمله میتوان به اضافه شدن بخش «Spe\naking» اشاره کرد. از آنجایی که این بخش تاکنون در تافل مورد سنجش قرار نگرفته است، میتوانیم انتظار تغییرات بزرگی را در ساختار این آزمون داشت